Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

Ουφ!!! Ας φυσήξω δυνατά να μου φύγει ο θυμός! Τα βήματα για τη ζωή- Μάθημα 20. Θυμωμένος:Διαχείριση θυμού.

Στο προηγούμενο μάθημα μιλήσαμε για το θυμό. Τι είπαμε; Επαναλαμβάνουμε ότι ο θυμός είναι φυσιολογικός όπως και όλα τα συναισθήματα. Πως είμαστε όταν θυμώνουμε;
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ τις περσινές μας δραστηριότητες για το θυμό και τη διαχείριση του θυμού.
Πήραμε από ένα καθρεφτάκι και παρατηρήσαμε το πρόσωπό μας: Πώς είμαστε όταν θυμώνουμε;



Ο τρόπος που εκφράζει κάποιος το θυμό του είναι διαφορετικός από άνθρωπο σε άνθρωπο.Τι κάνετε εσείς παιδιά όταν θυμώνετε; Άλλος είπε ότι φωνάζει, άλλος τσιρίζει, άλλος χτυπάει τα πόδια του, άλλος κυλιέται στο πάτωμα, άλλος ξαπλώνει στο κρεβάτι του... Ακούστηκαν πολλά διαφορετικά πράγματα.
Όμως όταν θυμώνουμε τι κάνουμε για να ηρεμήσουμε;
Και από την  αντίδραση των παιδιών σε αυτή την ερώτηση άλλαξε όλη η πορεία του μαθήματος. Άλλα είχα ετοιμάσει, άλλα σκεφτόμουνα, άλλα κάναμε τελικά.
Όλοι λοιπόν ΠΗΡΑΝ ΜΙΑ ΒΑΘΙΑ ΑΝΑΣΑ !!!
Ωραία λοιπόν: Ας επικεντρωθούμε στη δύναμη του αέρα για να ηρεμήσουμε, 
Φουσκώσαμε μπαλόνια και κάναμε ένα παιχνίδι:
Φυσάμε τα μπαλόνια με δύναμη. Όσο πιο πολύ φυσάμε φεύγει από μέσα μας ο θυμωμένος αέρας και χαλαρώνουμε. όσο πιο θυμωμένοι είμαστε τόσο πιο μακριά φεύγει το μπαλόνι.




Έχω ένα φουσκωμένο μπαλόνι και αδειάζω τον αέρα του σε μία λεκάνη με νερό.
Ο θυμωμένος αέρας που βγαίνει από το μπαλόνι κάνει μπουρμπουλήθρες στο νερό.
Κάναμε σαπουνόφουσκες.Και έτσι βγάζουμε από μέσα μας το θυμωμένο αέρα!!!

 Γελάσαμε και διασκεδάσαμε πάρα πολύ.

Αλλά ας ψάξουμε να βρούμε και άλλους τρόπους χαλάρωσης και εκτόνωσης όταν θυμώνουμε.
Φτιάξαμε το μαξιλάρι του θυμού. Ένα παιδάκι είπε ότι όταν θυμώνει δίνει μπουνιές στο μαξιλάρι του και οι άλλοι το βρήκαν πολύ αστείο και τους άρεσε.
 Ένα ζάρι πάνινο που είναι χαλαρωτικό όταν το κρατάμε στα χέρια μας. Το ίδιο και η πάνινη μπαλίτσα με το κουδουνάκι.

Αφού ο αέρας είναι ένας από τους τρόπους με τους οποίους χαλαρώνουμε ας φτιάξουμε τα αερόστατα  που μας χαλαρώνουν. 
Τους έδωσα αυτό το φύλλο  να ζωγραφίσουν στα 2 αερόστατα πράγματα που τους ηρεμούν και να τα κόψουν



 Τα βάλαμε σε αυτό το κουτί...
 που το ονομάσαμε:" Τα αερόστατα της ηρεμίας."


 Όλα αυτά τα πράγματα που μας βοηθάνε να ηρεμήσουμε τα βάλαμε σε ένα μεγάλο κουτί που το ονομάσαμε: " Το  κουτί που μας χαλαρώνει και μας ηρεμεί".



Η Δέσποινα μας δείχνει το περιεχόμενο του κουτιού:



Φτιάξαμε την καρέκλα της ηρεμίας και τη βάλαμε δίπλα στην καρέκλα του θυμού. 

Ο Αριστείδης θύμωσε. Μας δείχνει στο θυμόμετρο της τάξης μέχρι πού φτάνει ο θυμός του και κάθεται στην καρέκλα του θυμού.

Παίρνει από το κουτί της χαλάρωσης αυτό που θέλει...
Και τώρα κάθεται στην καρέκλα της ηρεμίας: Μας περιγράφει πώς ένιωθε πριν και πώς νιώθει τώρα.
Και η Δανάη θύθωσε. Δείτε πόσο!!!
 Κάθεται στην  καρέκλα του θυμού...
 Για να χαλαρώσει ανοίγει το κουτί με τα αερόστατα της ηρεμίας και διαλέγει αυτό που θα την ηρεμήσει.

Κάναμε μία αφίσα με τα 3 βήματα του θυμού και την ονομάσαμε :" Από το θυμό στην ηρεμία".
Αφού ο αέρας μας ηρεμεί, τα κάναμε με μπαλόνια. 
Το κόκκινο του θυμού, το γαλάζιο της σκέψης και το πράσινο της ηρεμίας.
Τα χρώματα τα αποφασίσαμε όλοι μαζί.

 Κάναμε  3 παιδάκια και τα κολλήσαμε σε ένα χαρτόνι.
 Το κάθε παιδάκι κρατάει ένα μπαλόνι.







Ας το παίξουμε κιόλας: Κάναμε 3 μεγάλα καρδουλομπαλόνια στα ίδια χρώματα και τα βάλαμε στο πάτωμα.
Είμαι θυμωμένη...
 Σταματώ και σκέφτομαι...
 Ηρέμησα!!!

Στο τέλος κάναμε το θυμωμένο δράκο που τον φυσάμε και μας φέρνει την ηρεμία.Αυτό το είδα κάπου στο INTERNET και μου άρεσε πολύ.
Από ένα χάρτινο ποτηράκι έκοψα τον πάτο και εκεί τα παιδιά κόλλησαν κόκκινες γκοφρέ κορδέλες.


 Του βάλαμε 2 μάτια από πον πον.
 Και φυσάμε με δύναμη!!! Οι κορδέλες ανεμίζουν και ο θυμός μας φεύγει μαζί με τον αέρα που βγαίνει από μέσα μας.








Κάναμε τη μάσκα της ηρεμίας:


 Τη βάλαμε δίπλα στη μάσκα του θυμού...Ο θυμός κια η ηρεμία πάνε πάντα μαζί!!!

Κάναμε και τη σελίδα της ηρεμίας για να μπει στο λεξικό των συναισθημάτων που έχουμε φτιάξει.













19 σχόλια:

~~kindergarden teacher ~~ είπε...

ε τι ναπωωωωωωωωωωωωωω δεν παίζεσαι αυτά είναι τα λίγα της στιγμής;;;;;;;;; το ξετίναξες το θέμα ,,όλα μου άρεσαν!!

Anna Markaki είπε...

παρα πολυ ωραια ολα!! πολλα πολλα μπραβο!!! <3

Διόνη Κανερνή είπε...

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!!!!ΕΥΓΕ!!!!!!

ΝΤΙΝΑ ΤΑΛΛΟΥ είπε...

τελεια και ολοκληρωμένη προσέγγιση....μπράβο!!!!

ΝΤΙΝΑ ΤΑΛΛΟΥ είπε...

τελεια και ολοκληρωμένη προσέγγιση....μπράβο!!!!

ΝΤΙΝΑ ΤΑΛΛΟΥ είπε...

τελεια και ολοκληρωμένη προσέγγιση....μπράβο!!!!

Τάνια Μάνεση είπε...

Πολύ ωραία δουλειά, Αριάδνη. Μπράβο και σε σένα και στα παιδιά. Ανταποκρίνονται άψογα....

Μαρία Γιαννίκη είπε...

Εκπληκτική προσέγγιση!!!

Δέσποινα Παρταλά είπε...

Τρέλανε μας κι άλλο!!! Αντέχουμεεε!!!!!!!!!!! Σε κατακλέβω, στο λέω χωρίς ντροπή...

Μαρία Χατζηπαναγιώτου είπε...

ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!

annatsiggerlioti είπε...

να πω οτι ολα μου αρεσαν;;;;;
ε ναι λοιπον το λεω....τελεια ολα!!!

Το Νηπιαγωγείο μ΄αρέσει πιο πολύ είπε...

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΚΟΡΙΤΣΙΑ1 ΤΙ ΘΕΜΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ, Ε;

Άννη Λιβαθινού είπε...

Τέλεια,τέλεια ,τέλεια!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Κατερίνα Παπαευθυμίου είπε...

μπράβο Άρι μου.....η διαχείρηση των συναισθημάτων δύσκολο κομμάτι και σεις τα πήγατε περίφημα......φοβερές δραστηριότητες !!!!!

Μιχαλάρου Κυριακή είπε...

ΩΩΩΩΩΩΩΩΩ!ΤΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΑΣΩ !!!!!!!!!ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ !!!!!!!!μΠΡΑΒΟ ΣΑΣ !ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΑΡΙ

Σοφία είπε...

Ti υπέροχη δουλειά Αριάδνη!!μπράβο σε σένα και τα παιδιά!!

Γαλήνη είπε...

Αριάδνη ένα βραβείο σε περιμένει στο ιστολόγιό μου!http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/2014/01/vraveio-apo-ti-faii.html

Μαρία Χατζηπαναγιώτου είπε...

Έχεις πεχλιβάνικο βραβείο! http://pythagoreionip.blogspot.gr/2014/01/blog-post_31.html
Φιλιά!

Magiko Kapelo είπε...

Πόσο θα 'θελα να ήμουν σ' ένα από τα υπέροχα αερόστατά σας και να ταξιδεύω...!!!
Καταπληκτικές οι δραστηρίοτητές σας Αριάδνη μου!!!
Απίθανη ιδέα και ο δράκος!!!
Κρίμα που δεν είδα την ανάρτησή σου πιο πριν....