Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

E-twinning: "Ήρωες φανταστικοί σε διαδρομή μαγευτική".Τα παιχνίδια που δημιουργήσαμε με τα παιδιά στα πλαίσια του προγράμματος

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος e-twinning: "Ήρωες φανταστικοί σε διαδρομή μαγευτική", δημιουργήσαμε όλα τα Νηπιαγωγεία διάφορα παιχνίδια, που τα ανταλλάσσαμε και μεταξύ μας. Τα παρουσιάζαμε στους άλλους και τα φτιάχναμε όλοι και παίζαμε στις τάξεις μας. 
Αυτά είναι τα παιχνίδια που δημιουργήσαμε εμείς. Όλα τα παιχνίδια τα φτιάξαμε μαζί με τη συνάδελφό μου Νίκη Βαφειάδου και βέβαια οι βασικοί δημιουργοί ήταν τα παιδιά. Εμείς παρουσιάζαμε την ιδέα, τη συζητούσαμε και μετά απλά... παρακολουθούσαμε τη δημιουργία!
Twister με τους ήρωες:
Μία καταπληκτική ιδέα της κυρίας Νίκης που μας ενθουσίασε:
Σε ένα μεγάλο χαρτί του μέτρου σχεδιάσαμε πολλά τετράγωνα  και μέσα σε αυτά τα παιδιά ζωγράφισαν τους ήρωες που γνωρίσαμε .Τα τετράγωνα που είχαν τον ίδιο ήρωα έπρεπε να είναι ίδια δηλαδή η ζωγραφιά να είναι πανομοιότυπη.Είχαμε  έναν τροχό με τους ήρωες από προηγούμενα παιχνίδια και φτιάξαμε και ένα ζάρι με τα διάφορα μέρη του σώματος. Ενναλλακτικά στον ίδιο τροχό προσθέσαμε δεξί - αριστερό χέρι και πόδι.Έτσι φτιάξαμε το twister των ηρώων μας.Ένα παιδί σταθερά γυρίζει τον τροχό ή  γυρίζει τον τροχό και ρίχνει το ζάρι και άναλογα σε ποιόν ήρωα τύχει, το παιδί που έιναι η σειρά του να πάιξει ακουμπαεί εκεί το μελος που υποδεικνύει το ζάρι ή ο τροχός ανάλογα.Η δυσκολία του να τεντωθείς και να ακουμπήσεις το σωστό τετράγωνο το κάνει τρομερά διασκεδαστικό!







 Και το παιχνίδι άρχισε και ήταν τόσο διασκεδαστικό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



 Και φυσικά παίξαμε και στην αυλή με τα υπόλοιπα τμήματα του  Νηπιαγωγείου μας, στην ημέρα Μπανάνας, για την οποία θα σας μιλήσουμε σε επόμενη ανάρτηση!


Επιτραπέζιο παιχνίδι με ερωτήσεις για τους ήρωες:
Αφού ζωγραφίσαμε τη διαδρομή που θα κάνουν οι ήρωες- πιόνια και βγάλαμε τις ερωτήσεις που θα έπρεπε να απαντήσουν οι παίκτες όταν έπεφταν σε χρωματιστό τετράγωνο δημιουργήσαμε το παρακάτω επιτραπέζιο.Με τη βοήθεια του ζαριού τα πιόνια μετακινούνται και αν πέσουν σε ένα χρωματιστό τατράγωνο απαντούν σε μία απο τις ερωτήσεις που έχουν οι κάρτες του ίδιου χρώματος με αυτό του τετραγώνου που βρίσκονται.Εάν δε θυμούνται την απάντηση χάνουν τη σειρά τους για ένα γύρο.
Οι ερωτήσεις που έβγαλαν τα παιδιά:
-Με λένε επιστολάκη πως λέγεται η αγαπημένη μου;
-Είμαι το πολύχρωμο πουλί, ποιοί είναι οι φίλοι μου;
-Είμαι ο δρακοπατάτας τι βγάζω από το στόμα μου;
-Η Σοφία η κουκουβάγια είμαι εγώ, ποιοι είναι οι εχθροί μου;
-Το όνομά μου είναι Φοίβος έχω ένα άλογο πως το λένε;
Είμαι η ελίτσα ,ποιους φοβάμαι ;
Είμαι η Βιολέττα η γοργόνα,ποιοι είναι οι φίλοι μου;
Με λένε Φλώρα ποιο είναι το μαγικό μου αντικείμενο;
-Είμαι ο Μπαουλάκης τι ψάχνω να βρω;
-Είμαι ο γορίλας!Μπορείς να μαντέψεις τι τρώω;
-Με λένε Πλάτων, ποια είναι η μαγική μου κίνηση;
-Με λένε Τσατίλα.Ξέρεις γιατί;



 Τα πιόνια είναι καπάκια πάνω στα οποία κολλήσαμε χαρτάκια όπου είχαμε ζωγραφίσει ήρωες του έργου μας:
 Οι ερωτήσεις:










Γιαμ γιαμ γιαμ!!! Μπανάνες στην κοιλιά μου!!!
Ένα παιχνίδι που είδαμε ΕΔΩ και το προσαρμόσαμε στα μέτρα μας:
Σκοπός του παιχνιδιού είναι να συλλέξεις όσες περισσότερες μπανάνες μπορείς μέχρι τη στιγμή που θα τελειώσεις τη διαδρομή. Ο νικητής είναι ο παίκτης με τις περισσότερες μπανάνες.
Κανόνες: ανακάτεψε τις κάρτες με τις μπανάνες και τις κάρτες με τους γορίλες και τοποθέτησε τις στην ειδική θέση του πίνακα ανάποδα.  Ο κάθε παίκτης διαλέγει ένα πιόνι και ρίχνει το ζάρι για να δει πόσες θέσεις θα μετακινηθεί. Όταν τοποθετήσει το πιόνι του στη θέση που του υπέδειξε το ζάρι τραβάει μια κάρτα.  Αν έχει τραβήξει μια κάρτα μπανάνα τότε την κρατάει, αν όμως έχει τραβήξει μια κάρτα γορίλα τότε πρέπει να τοποθετήσει μια κάρτα μπανάνα στον πάτο της στοίβας με τις κάρτες, όπως επίσης, και την κάρτα γορίλα. Σε περίπτωση που δεν έχει καμία κάρτα μπανάνα τότε απλά τοποθετεί την κάρτα γορίλα στον πάτο της στοίβας. Όταν ένας παίκτης φτάσει στον τερματισμό, όλοι οι παίκτες μετρούν τις μπανάνες τους (κάθε κάρτα μπανάνα μετρά για δύο μπανάνες) και περιμένει τους άλλους παίκτες να φτάσουν στον τερματισμό. Όταν ένας παίκτης τυχαίνει μια κάρτα γορίλα, οι υπόλοιποι παίκτες τρίβουν τις κοιλιές τους και λένε “Γιαμ, Γιαμ. Μπανάνες στην κοιλιά μου!! "
Στο τέλος όλοι οι παίκτες μετρούν τις μπανάνες τους για να βρουν τον νικητή.














Επιδαπέδιο παζλ με τους ήρωες:










Παιχνίδι παζλ με τους ήρωες:
Ένα παιχνίδι παζλ που είδαμε στην Κική Μιχαλάρου και το φτιάξαμε και μεις:
Τα παιδιά πήραν από ένα Α3 χαρτί πάνω στο οποίο σχεδιάσαμε ένα παζλ, με 5 κομμάτια. Στο κέντρο ζωγράφισαν έναν ήρωα και στα άλλα κομμάτια κάποια από τα χαρακτηριστικά του:

















3 σχόλια:

Λία Μαντέσου είπε...

Δεν έχω λόγια!!!Συγχαρητήρια!!!

Ειρήνη Ματθαιάκη είπε...

Ουάου!!!!!!!! εντυπωσιάστηκα! όχι μόνο από τα υπέροχα παιχνίδια που φτιάξατε αλλά και από την ενεργό συμμετοχή των παιδιών στη δημιουργία αυτών καθώς και από την λεπτομερή απόδοση των ηρώων!!!! Μπράβο Αριάδνη!!!!!

Μαρία Γιαννίκη είπε...

Καλά με έχεις αφήσει άφωνη!!!!!!Τι εξαιρετική και δημιουργική δουλειά είναι αυτή!!!!!!!!Συγχαρητήρια Αριάδνη και σε σένα και στην συνάδελφό σου για τα τόσα ευρηματικά παιχνίδια!!!!!