Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2016

Ε-twinning: "Μουσική Πινακοθήκη". Γνωριμία με τα μουσικά όργανα της τάξης και διάκριση των ήχων


Οι πρώτες δραστηριότητες που κάνουμε στο πρόγραμμα e-twinning «Μουσική Πινακοθήκη», όπως και σε κάθε πρόγραμμα μουσικής καλλιέργειας, έχουν στόχο να εξοικειώσουν το παιδί με τους φυσικούς και τεχνητούς ήχους ώστε να μάθουν σιγά σιγά να αναγνωρίζουν τα μουσικά στοιχεία και να αναπτύξουν έτσι τη μουσική τους αίσθηση. Πρέπει λοιπόν πρώτα να μάθουμε στα παιδιά να «ακούνε».Να αναπτύξουν δεξιότητες ώστε να αποκτήσουν ακουστική αντίληψη και να διακρίνουν τους  ήχους.
Ξεκινάμε λοιπόν με δραστηριότητες διάκρισης των ήχων σε φυσικούς και τεχνητούς.
Βλέπουμε εικόνες αντικειμένων και τις συνδυάζουμε με τους ήχους που ακούμε, παίζουμε παιχνίδια στον υπολογιστή.
Κάθε παιδί παίρνει από την τάξη ένα αντικείμενο και παράγει με αυτό έναν ήχο. Αυτός ο ήχος είναι τεχνητός.




Παράγουμε φυσικούς ήχους με τα χέρια μας, με τη φωνή μας (γελάμε, τραγουδάμε, μιλάμε), με το σώμα μας, με τα πόδια μας...
 Καθόμαστε στην παρεούλα και κλείνουμε τα μάτια μας.Ανοίγουμε τα παράθυρα και ακούμε τον αέρα, τα πουλιά, μία γάτα, ένα σκύλο.
Αυτοί οι ήχοι είναι φυσικοί.
Ένα παιδί στη μέση του κύκλου παράγει έναν ήχο είτε με το σώμα του (φυσικό) είτε με κάποιο αντικείμενο (τεχνητό) και τα παιδιά προσπαθούν να διακρίνουν τι ήχος είναι και σε ποια κατηγορία ανήκει..
 Σε φύλλο αξιολόγησης ζωγραφίζουμε έναν τεχνητό και έναν φυσικό ήχο.






 Σημειώνουμε σε ποια κατηγορία ανήκουν οι ήχοι:





Ακούσαμε ήχους από cd και μετά ακούσαμε φυσικούς ήχους και ήχους που δημιουργήσαμε μόνοι μας . Κάποιοι από αυτούς μας ηρεμούν και κάποιοι μας τρομάζουν. Αφού τους συζητήσαμε, τους ζωγραφίσαμε και προσπαθήσαμε να τους γράψουμε:






Στη συνέχεια γνωρίσαμε τα μουσικά όργανα της τάξης μας:
Άπλωσα ένα τεράστιο χρωματιστό αερόστατο στο πάτωμα και πάνω του άπλωσα τα μουσικά όργανα. 

 Το κάθε παιδί στάθηκε μπροστά σε ένα οργανάκι  και το πήρε στα χέρια του και το περιεργάστηκε και άκουσε τον ήχο που έβγαζε.
 Μετά τα παιδιά με τα ίδια μουσικά όργανα έρχονται στη μέση. Λέμε πώς λέγεται το οργανάκι τους και σχηματίζουν μία αυτοσχέδια ορχήστρα



Μετά τη γνωριμία μας με τα μουσικά όργανα, κάναμε την παρακάτω κατασκευή, που μπορείτε να τη δείτε ΕΔΩ 

 Και πάλι όλοι μαζί παίζουμε αργά, γρήγορα, σιγά, δυνατά. Όλοι μαζί, κάποια όργανα βγαίνουν, κάποια άλλα μπαίνουν στην ορχήστρα. Ένα παιδί μαέστρος μας δίνει το σύνθημα:

 Παίζουμε ένα μουσικό παιχνίδι που το είδαμε στο εξαιρετικό βιβλίο "Το σχοελείο εργαστήρι Τέχνης και Δημιουργίας" από την ομάδα ¨Ελάτε να παίξουμε".

"Το μαγικό όργανο":
Τα παιδιά είναι ξωτικά σε ένα δάσος, όπου τριγυρνάνε με τα μουσικά τους όργανα. Ξαφνικά εμφανίζεται ένα παιδί που κρατάει ένα μαγικό όργανο και όλα σωπαίνουν, ακούγοντας το μαγικό του ήχο. 
Τα ξωτικά το περιτριγυρίζουν και προσπαθούν να συντονιστούν στο δικό του ρυθμό.
Μόλις το πετύχουν ξεκινάνε όλοι μαζί να παίζουν και όποιος  τα καταφέρει καλύτερα παίρνει το μαγικό όργανο.





 Το αποδώσαμε και με ζωγραφική:














 Αρχίσαμε να γνωρίζουμε και τις ιδιότητες του ήχου:
Διάρκεια του ήχου - Κοφτός και διαρκής ήχος:
Μετά από διάφορες δραστηριότητες κατανόησης με τη φωνή μας και με μουσικά όργανα, κάναμε την παρακάτω γραφική παράσταση με τα ίχνη που αφήνει ο ήχοςανάλογα με τη διάρκειά του:










1 σχόλιο:

~~kindergarden teacher ~~ είπε...

ΠΕΤΑΕΙ Η ΟΜΑΔΑ ΧΙΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ