Σάββατο, 1 Απριλίου 2017

Μία λέξη ταξιδεύει - Το χαλάκι της παρέας


Πρίν λίγες εβδομάδες,ήρθε  στο σχολείο μας το χαλάκι της παρέας .Στα πλαίσια του πολιτιστικού  προγράμματος "Μία λέξη ταξιδεύει "που πραγματοποιεί  το 4ο νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων και η φίλη νηπιαγωγός και συγγραφέας Κατερίνα Τζαβάρα ένα πακέτο έφτασε  στο Νηπιαγωγείο μας. Μέσα είχε ένα γράμμα, ένα χαλάκι  και μία τσάντα με βιβλία που είχαν φτιάξει τα παιδιά από τα προηγούμενα σχολεία που είχε ταξιδέψει το χαλάκι. Εμείς έπρεπε να το ζωγραφίσουμε βασισμένοι σε μία λέξη που ταξιδεύει "Η παρέα"




Διαβάσαμε το γράμμα είδαμε τις ζωγραφιές που μας έστειλαν τα παιδιά και τι είχαν ζωγραφίσει μέχρι τώρα. 



Το νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων και η Κατερίνα Τζαβάρα έκαναν την παρέα της τάξης:
 Το 4ο νηπιαγωγείο Πυλαίας και η Αθηνά Ζησοπούλου έκαναν την παρέα της μουσικής: 
 Το 4ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης και η Βασιλική Νίκου, έκαναν την παρέα της άνοιξης:
 Το 2ο Νηπιαγωγείο Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής και η Μιχαλάρου Κική, έκαναν την παρέα των χαρατετών:
 Ξεκινώντας την ενασχόλησή μας με το πρόγραμμα, θελήσαμε να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της παρέας. Έτσι είπαμε ότι όλοι στην τάξη μας είμαστε μία παρέα και τη ζωγραφίσαμε:









 Στη συνέχεια είπαμε ότι παρέες υπάρχουν παντού. Ποιες παρέες ξέρουμε; Ας ζωγραφίσουμε 4 από αυτές:






 Κάναμε μία ομαδική εργασία όπου ο καθένας ζωγράφισε μία παρέα και τις κολλήσαμε όλες σε ένα κάνσον χαρτόνι:





 Και ήρθε η στιγμή να αποφασίσουμε με ποια παρέα θα ασχοληθούμε για να την αποδώσουμε στο τέλος εικαστικά στο μαγικό χαλί της παρέας.Ακούστηκαν διάφορες απόψεις και τελικά επηρεασμένοι και από το πρόγραμμα Εtwinning "Kids advertising healthy food" αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την παρέα των φρούτων και των λαχανικών.
Τα παιδιά έφεραν φρούτα και λαχανικά και στην πρώτη τη μας δράση, παίξαμε μαζί τους. Τα ομαδοποιήσαμε με διαφορετικά κριτήρια κάθε φορά. Φρούτα λαχανικά, χρώμα, μέγεθος. Τα μυρίσαμε, τα πιάσαμε, είδαμε ποια είναι σκληρά και ποια μαλακά. 





 Σχηματίσαμε μία μεγάλη καρδιά με φρούτα και λαχανικά:



 Το αποδώσαμε σε φύλλο αξιολόγησης:



 Έδωσα στα παιδιά δίσκους στρόγγυλους και σχημάτισαν πρόσωπα:



Έκαναν και μία κατασκευή σχηματίζοντας πρόσωπα με φρούτα και λαχανικά:


 Φτιάξαμε το ουράνιο τόξο των φρούτων και των λαχανικών:



 Και σε φύλλο αξιολόγησης:




 Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες: Μήλα, αχλάδια, φράουλες και λεμόνια. Η κάθε ομάδα δημιούργησε ένα αίνιγμα. Το παρουσίασε στους υπόλοιπους και το εικονογράφησε:





 Κάναμε το αλφαβητάρι των φρούτων και των λαχανικών. Σε μία μεγάλη επιφάνεια έβαλα καρτέλες με τα γράμματα. Τα παιδιά έβαζαν τα φρούτα και τα λαχανικά κάτω από το γράμμα που ταιριάζουν:




 Μετά μετρούσαμε πόσα βάλαμε σε κάθε γράμμα.Γράφαμε τον αριθμό σε μεγάλες κάρτες και τον βάζαμε στην ομάδα που ταιριάζει. Στη συνέχει κάναμε διάφορα παιχνίδια μαθηματικά και γλώσσας.




 Ετοιμάσαμε και το δικό μας βιβλίο που θα ταξιδέψει στο επόμενο Νηπιαγωγείο: Στην αγαπημένη φίλη και συνάδελφο Ανθή Ζήση στο Νηπιαγωγείο Νέας Λυκογιάννης Ημαθίας:

 Και ήρθε η στιγμή να φτιάξουμε το δικό μας κομμάτι στο μαγικό χαλάκι της παρέας! Το ουράνιο τόξο των φρούτων και των λαχανικών! Πήραμε πλαστικά χρώματα και ξεκινήσαμε με μίξεις χρωμάτων:


 Βάψαμε, κόψαμε, κολλήσαμε....






 Και ιδού το αποτέλεσμα:


Αχ! Αυτές οι παρέες... Μας κάνουν τόσο χαρούμενους! Και βγαίνουμε τόσο κερδισμένοι όλοι!
Ευχαριστούμε Κατερίνα για το ωραίο ταξίδι!