Σάββατο, 22 Απριλίου 2017

Etwinning "Kids advertising healthy food" Παρατήρηση των χαρακτηριστικών της διαφήμισης - Συνεργατικές δράσεις


Μετά από την παρατήρηση και την καταγραφή των χαρακτηριστικών της ηλεκτρονικής και της έντυπης διαφήμισης και της παρουσίασης των αποτελεσμάτων στα άλλα σχολεία της ομάδας μας, περάσαμε στις συνεργατικές μας δράσεις. 
Εμείς είμαστε η ομάδα των φρούτων και των λαχανικών και είμαστε τα εξής σχολεία: 
29ο Νηπιαγωγείο Σερρών – 2ο Νηπιαγωγείο Μουδανιών Χαλκιδικής – Νο 3 Kindergarten Bistrita Romania
Ανταλλάσσουμε απόψειςστο https://dotstorming.com/


Το κάθε σχολείο έστειλε στο άλλο ένα αντικείμενο από μία από τις διαφημίσεις που επεξεργάστηκε.
Η αποστολή έγινε με το πρόγραμμα http://blabberize.com 
Ο καθένας μπορεί να αξιοποιήσει όπως θέλει το αντικείμενο που δέχτηκε
Εμείς στείλαμε το μήλο από τη διαφήμιση του zagorin:

Δεχτήκαμε με το ίδιο πρόγραμμα από το Νηπιαγωγείο Ν. Μουδανιών το μπουκάλι από τη διαφήμιση του χυμού Amita.
Toυ βάλαμε μάτια, μύτη, στόμα και άρχισε να μας μιλάει για τα ευεργετικά αποτελέσματα που έχουν στην υγεία και την ανάπτυξή μας τα φρούτα και οι χυμοί. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τη δική μας διαφήμιση με το μπουκάλι.








Μία άλλη συνεργατική δράση είναι η παρακάτω:
Στείλαμε το ένα σχολείο στα άλλα τις διαφημίσεις που επεξεργαστήκαμε σε 3 μορφές: Κανονικές, χωρίς σλόγκαν και με κενό για να βάλουμε το δικό μας σλόγκαν.
Στην αρχή παρατηρήσαμε τα 3 διαφορετικά έντυπα για τις 5 διαφημίσεις.
Σε πιο προσεκτική παρατήρηση διαπιστώσαμε ότι κάποια ήταν απλά. Δεν είχαν πολλά γράμματα (ιδίως το Ζαγόρι) δηλαδή έλειπε το σλόγκαν,  και ότι για κάθε ένα από τα 5 προϊόντα υπήρχε από ένα τέτοιο έντυπο. Επίσης ότι υπήρχε για κάθε προϊόν έντυπο με σλόγκαν και τέλος ότι υπήρχε και για κάθε προϊόν έντυπο χωρίς σλόγκαν ,αλλά με κενό χώρο για δικό μας σλόγκαν.




Μετά κάναμε ομαδοποιήσεις ,ταξινομήσεις πρώτα όλα τα έντυπα του ίδιου προϊόντος:



Κάναμε ταξινομήσεις σε 3 στήλες( με σλόγκαν, χωρίς, και με κενό για δικό μας σλόγκαν) και τα τοποθετήσαμε σε σειρές (τα ίδια κάτω από τα ίδια). Συγκρίναμε τα σλόγκαν που βλέπαμε με καρτέλες που είχαν τα ίδια σλόγκαν και τα τοποθετούσαμε μαζί τα όμοια (αντιστοίχιση) συζητήσαμε για το περιεχόμενο των σλόγκαν ,αν μας αρέσουν, πώς νοιώθουμε κλπ. και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε και δικά μας σλόγκαν. 






Στο τέλος ψηφίσαμε το σλόγκαν που μας άρεσε περισσότερο για κάθε προϊόν και το γράψαμε στο ανάλογο έντυπο. 
Ακολούθησαν ατομικά φύλλα εργασίας: Διάλεγε ο καθένας το προϊόν που ήθελε και το σλόγκαν που του άρεσε και το κατέγραφε. Τα σλόγκαν για κάθε προϊόν είναι τα παρακάτω: 
ΧΥΜΟΣ AMITA-1.Ο καλύτερος χυμός...ΑΜΙΤΑ   2.Ο χυμός ΑΜΙΤΑ είναι πολύ νόστιμος 3.ΑΜΙΤΑ, ο χυμός που αρέσει 4. Οχυμός που πίνεις και δροσίζεσαι.   
ΛΑΧΑΝΙΚΑ VEGETERA: 1.Τα λαχανικά που είναι τα πιο υγιεινά 2.Τα νοστιμότατα λαχανικά  3.Τα λαχανικά που αρέσουν σε όλο τον κόσμο  4.Τα καλύτερα λαχανικά σε όλο τον κόσμο   
ΜΗΛΟ ΖΑΓΟΡΙΝ : 1.Είναι αμαρτία να μην τρως ένα Ζαγορίν την ημέρα  2.Ζαγορίν, το μήλο που έχεις φίλο 3.Το μήλο Ζαγορίν το τρώει όλος ο κόσμος  4.Το μήλο που είναι αμαρτία  
ΛΑΔΙ ΕΥ: 1.Το καλύτερο λάδι που βγαίνει από ελιές  2.Το πιο νόστιμο λάδι   3.Το λάδι που το τρώμε και είναι νοστιμότατο  4.Το λάδι της σαλάτας που είναι νόστιμο   5.Λάδι, για να το τρως με το ψωμί     
ΧΥΜΟΣ EVIVA: 1.Εviva ο χυμός πορτοκάλι που λατρεύει όλος ο κόσμος 2.Ο χυμός πορτοκάλι που είναι πολύ νόστιμος 3.Να πίνεις χυμό Eviva για να είσαι δυνατός 4.Eviva, ένας υγιεινός χυμός.











Δημιουργήσαμε ένα κοινό βιβλίο με συνταγές με φρούτα και λαχανικά:












Οι συνταγές όλων των σχολείων της ομάδας μας έγιναν ένα e-book στο https://www.storyjumper.com
Mία ακόμα συνεργατική δράση είναι μία έρευνα που κάναμε. Δώσαμε στα παιδιά να συμπληρώσουν το παρακάτω ερωτηματολόγιο σε συνεργασία με τους γονείς τους:
"Πόσες διαφημίσεις με φρούτα και λαχανικά είδες το Σαββατοκύριακο;"



Τα αποτελέσματα τα περάσαμε σε μία φόρμα στο https://docs.google.com


Τα αποτελέσματα αποκαρδιωτικά. Οι διαφημίσεις στην τηλεόραση με φρούτα και λαχανικά είναι ελάχιστες! Αντίθετα οι διαφημίσεις με συσκευασμένα και επεξεργασμένα τρόφιμα είναι πάρα πολλές!